FAQ - Motorsport Remblokken
Hawk Performance heeft een keuze uit 13 Racing remvoering en 2 Semi Race remvoeringen.
De remblokken zijn altijd per as, voor of achterzijde, meest voorkomende sets bevatten 4 remblokken per set.
De data van de remblokken is gebaseerd op de OEM remmen, er behoeven dus geen aanpassingen te worden gedaan om deze remblokken te gebruiken. Soms heeft men een remconversie gedaan, bv Porsche remklauwen op een Golf GTI, dan heeft u dus geen GTI remblokken nodig maar moet u bij het model kijken waar de remklauwen vanaf komen.
Hieronder vind u een overzicht van de remblokken en de eigenschappen van deze remblokken per voering apart. Bij de keuze van de voering is het soort gebruik eerst van belang, wij hebben de soorten blokken bij elkaar gevoegd. De volgorde van de benamingen bepalen ook de "sterkte" van het remblok. Maar dit blijft een algemeen advies omdat niet iedere coureur, baan en omstandigheden hetzelfde zijn.
De nummering van Hawk is altijd hetzelfde qua opbouw. HB staat voor Hawk, het nummer erachter voor de remblok vorm, en de letter daarna voor de soort voering. En uiteindelijk de laatste cijfers voor de dikte van het remblok. Niet alle voeringen zijn in iedere voering beschikbaar, door te zoeken op HB nummer bv HB178, ziet u alle beschikbare voeringen en eventueel diktes. Hieronder staat nog een temperatuur grafiek die ook duidelijk laat zien welke remblokken het zwaarste zijn. (DTC80 wordt nog toegevoegd indien de info bekend is)
Aan de zijkant kunt u nog elke voering apart aanklikken voor extra informatie.
De dik gedrukte voeringen zijn Favoriet en het meest gebruikt:
Circuit: Blue9012 - Blue42 - HT10 - DTC60 - DTC70 - DTC80
Dragrace: DR97 - DTC30
Rally: StreetRace (straatvoering) - HP+ (straatvoering) - DTC-30
Oval Racing (Asfalt): MT4 - DTC30 - DTC-15
Oval Racing (Dirt Track): DTC-050 - Black - DTC-15
Autocross: StreetRace (straatvoering) - HP+ (straatvoering) - DTC-30
Het kan voorkomen dat de door u gewenste remvoering niet beschikbaar is in het remblok welke u nodig heeft, neem dan eventueel contact op voor het beste alternatief.
Als algemene regel kunt u het volgende aanhouden bij de keuze van de remvoering voor uw raceauto:
- 4WD Auto - Zelfde remvoering voor en achter
- FWD Auto - Remblokken op de vooras met meer "bite" (bijvoorbeeld: DTC70) en een lichtere kwaliteit voor de achteras (Bijvoorbeeld: DTC60/DTC50/HT10)
- RWD Auto - Zelfde remvoering voor en achter
Indien u een persoonlijk advies wilt kunt u ons altijd bereiken via chat, email of telefonisch (036-8484208).